Z historie
Odkazy
Balza
Model-frekvence
Čmelák Z-37
Caproni Ca.3
Albatros C.III
Fokker Dr.I
MiniCorado
MiniCorado 2
Bücker
Spitfire
FanMax review
Junior review
Joy HLG review
Argo review
Champion/Svist
Vermont Belle
Spion
Bendy 280
Vespid
Dílnička
Elektronika
Vespid
Rozpětí: 600mm
Délka: 400mm
Hmotnost: 126,6g
Motor: MPJ 22/4-60D (Malý Žlutý)
Accu: 2x LiPol 730mAh
Video:
Start,let,přistání:
3,3MB 15MB

11.10.06 Opět jsem se nechal zlákat, a vyrazil na Model Hobby do Prahy. Nic moc jsem kupovat nechtěl, ale když už jsem tam byl... Zkrátka -doma mám nakoupenou elektroniku do balzového Spitfiho, a tak jsem si řekl, že koupím něco levného na vyblbnutí, než ho dám dohromady. Sáhnul jsem po Vespidovi od Telinku. A protože bylo třeba už konečně začít s LiPolkama, tak jsem koupil i dvoučlánek a balancer. Jenže... Pak jsem viděl ten krásný motůrek od MPJ. Převinutý motorek z CDRom už je v šuplíku...
Stavba šla jak po másle -vždyť je to jen pár kousků EPP! Pro slepení jsem použil jen a jen lepidlo na polystyren z drogerie. Vteřinové s aktivátorem. Opravdu parádní práce s tímto lepidlem. EPP výřezy bylo potřeba jen trochu upravit. Náběžka byla trochu nerovná a nezaoblená. Pomocí brusného plátna otázka několika minut. Křidélka jsou z jednoho kusu i s křídlem. Avšak vzniklý pant bylo potřeba trochu ztenčit. Použil jsem drát rozehřátý nad vařičem. Serva jsem použil 4,5gramová, regulátor od MGM 7A, přijímač MZK Penta-3g. Celková hmotnost mi vyšla o 3,5g méně, než je spodní hranice uvedená výrobcem! Problém jsem měl trochu s těžištěm. Po prvním letu bylo jednoznačně potřeba posunout vzad. Nechtělo se mi dovažovat, a tak jsem zvolil odříznutí držáku baterií a posunutí o 15mm dozadu. Regulátor i přijímač se musel trochu uskromnit. Pak to vyšlo perfektně.
A proč jsem použil jen dvoučlánek? Protože jsem chtěl použít 4listou vrtuli. Především z důvodu umístění tohoto pohonu do Spitfiho. Tam přeci patří 4listá vrtule! Jinak létá velice pěkně! Pro úplné začátečníky nedoporučuji (ale na druhou stranu snese i velmi tvrdý pád). Létá jak poklidně, tak neuvěřitelně divoce. Výkon motoru je naprosto dostačující. Létání na půl plynu je takové pohodové. S dvěma vrtulema 4,5x4" odebírá motor na místě cca 3,3A. Takže má ještě rezervu. Použité LiPol články mají rezervu ještě větší, takže možná udělám nějaké pokusy.

28.04.07 Po delším čase se mi podařilo Vespida nafilmovat. Takže můžete mrknout, jak létá. Doma jsem dokonce našel vrtuli Cam Slim Prop 5/4". A výsledek není špatný. Jen oproti čtyřlisté vrtuli má chod motoru hlubší tón. Při porovnání s předchozí vrtulí se zdá, že při 1/2 plynu má model vyšší rychlost. S touto vrtulí (5x4") odebírá motor na maximum 4,5A. Doba letu se pohybuje kolem 25 až 30 min. Model již za ten půlrok schytal hodně ran, takže byl mnohokrát lepený (jen vteřiňákem). Současná hmotnost je 131g.